Iklan Terkait

Selasa, 14 Juli 2015

Insiden Beli Ponsel Jadi Sabun Terulang Lagi?



Insiden Beli Ponsel Jadi Sabun Terulang Lagi?




JAKARTA, KOMPAS.com - Belum lama berselang sejak kes pesanan iPhone 6 yang jadi sabun batangan, kali ini terjadi hal serupa. Seorang pengguna Twitter dengan akaun Villy Zulaikha M (VILLYZM) mengeluh kerana menempah telefon pintar Zenfone 6 di Lazada, tetapi paket yang diterima isinya berupa cecair pengharum pakaian.

Pantau KompasTekno, Rabu (8/7/2015), Villy me-mention akaun rasmiLazadaID dan menyebutkan bahawa pesanan itu dilakukan oleh temannya, Rizki Kartadikaria (Riz_Kee). Selain itu, dia juga memuat naik foto pakej mengandungi pengharum tanda Kisspray itu.

"HiLazadaID Ini gmn ya tmn sy order hp asus zenfone6 yg dtg isinya KISPRAY !! Tlp ke CC-nya Lazada gabisa di hub tks," kicau Villy.

Selain menghubungi via jejaring sosial, Villy juga mengaku sudah berusaha menghubungi Lazada melalui ciri-ciri chat. Namun, dia mengaku hanya mendapat jawapan kesalahan penghantaran.

"LazadaID Beli hp yg dtg kispray gmn ceritanya? Malah dibilanganya salah kirim barang! Kan belinya di kedai alat bkn kedai runcit #LazadaID," kicaunya lagi.

Setelah beberapa kicauan, akhirnya Lazada memberi respons dan menanyakan nombor order untuk memeriksa tempahan tersebut. Nombor order yang dimaksudkan adalah 393128212 atas nama Rizki Kartadikaria.

Pihak Lazada menjanjikan akan mengusut masalah tersebut dan memintanya untuk menunggu.

PR Manager Lazada Indonesia Tania Amalia sudah memastikan bahawa ada salah satu pelanggannya yang menerima produk tak sesuai dengan pesanan. Dia menjanjikan masalah tersebut akan selesai dalam masa 24 jam.

"Kami mengetahui bahawa petang ini, tarikh 8 Julai, salah satu pelanggan kami menerima produk yang berbeza dari yang ia mesej. Kami sudah menghubungi pelanggan langsung dan kami akan menghantar produk yang sesuai dalam masa 24 jam," ujar Tania kepada KompasTekno.

"Kami juga sedang dalam proses untuk menyiasat kejadian ini secara teliti," tambahnya.



Sumber : http://tekno.kompas.com
Pasar Tambun Online
Pasar Tambun Online Updated at:
Comments
0 Comments

Tidak ada komentar:

Posting Komentar